Je winkelwagen is momenteel leeg!
TerraSana

40 jaar geleden plantte Kees de zaadjes voor wat nu TerraSana is. Als kruidenierszoon is het hem met de paplepel ingegoten hoe puur proeft en wat biologisch eten met mens en natuur doet. Zijn (bijna) aangeboren liefde voor echte voeding zonder toevoegingen is het hart van positive eating.
TerraSana past al lang niet meer op het zolderkamertje waar het ooit begon en heeft de afgelopen jaren flink wat mijlpalen behaald. Zo zijn ze een B Corp geworden en zijn ze hard op weg energie neutraal te worden. Laten wij daar nog een ‘mijlpaal’ aan toevoegen! De Tahin van TerraSana is te vinden in ons AGF pakket.
TerraSana zet stappen in verduurzaming, notenpasta maken met zonne-energie
Op het dak van TerraSana liggen 252 zonnepanelen. Deze investering in zonne-energie is een cruciale stap in hun missie om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. De opgewekte energie beslaat ongeveer 70% van het totale jaarlijkse energieverbruik. Hiermee dekken ze in ieder geval al de productiefaciliteiten af.
Van groothandel naar biologisch merk
TerraSana is in 1989 door Kees Barnhard opgericht. Wat begon als groothandel, groeide met de jaren uit tot een bedrijf met meer dan 1000 producten, overwegend Japans en macrobiotisch. Kort na de start begon Kees met het produceren van biologische notenpasta. Dat was in die tijd super innovatief. Hoe lekker pindakaas is zónder palmolie en suiker? Die gedachte is pas de laatste jaren écht mainstream geworden.